Společenství vlastníků BEKANT:Reklamace CZSH
Společenství vlastníků BEKANT
Společenství vlastníků BEKANT
Je to společenství které nás nájemníky bude zastupovat v reklamacích společných prostor a bude rozhodovat o mnoha důležitých věcech.
17. srpna 2009 v 11:46
Luděk Černý
Ostravská firma se jmenuje Minova Bohemia s.r.o.
17. srpna 2009 v 11:39
Luděk Černý
Holding dostal vypracovaný posudek od firmy Dektrade, jak lze situaci řešit, na základě něhož objednal opravu od nějaké ostravské firmy - právě zjišťuji, jak vypadá postup (v garáži zatím nic) a budu požadovat písemné vyjádření, kdy to bude vyřešeno (plán byl do konce srpna).
13. srpna 2009 v 15:11
Ladislav Palovský
Chtěl jsem se zeptat (pravděpodobně někoho z výboru SVJ), zda-li je něco nového ve věci zatékání do garážových stání??
26. května 2009 v 08:37
Luděk Šoukal
Ty kontejnery na odpad před bankou nejsou jen naše, jsou tam i kontejnery protějšího baráku, protože je tam měli již dřív než se postavil náš dům. Kontejnery se měly při převzetí označit, ke kterému vchodu patří ( Jírova 4-10 ), aby bylo jasné, čí jsou. To je záležitost Bekantu.
14. května 2009 v 13:18
Juračka
Bylo by dobré zvážit uzamykatelné klece na popelnice. Jednak k nám chodí vynášet odpadky lidé z protějších paneláků a jednak se u popelnic neustále objevují bezdomovci. A to i v noci. Ani nemluvím o tom, že jsem na vlastní oči viděl jak vítr odnesl 2 popelnice doprostřed silnice. V projektové dokumentaci, kterou jsme od CZSH dostali je i výkres pro přístřešek pro kontejnery (číslo dokumentu 114, část PD E 01), kde je vyprojektován ohrazený a zastřešený
avšak neuzavíratelný a neuzamykatelný prostor pro kontejnery pro dům. Dle sdělení Ing. Banszela však došlo ke změně, která obnáší zrušení přístřešku (tuto změnu nemáme) a takto byl objekt kolaudován. - Mluvím o popelnicích před bankou.
12. května 2009 v 21:31
Jan Kočvara
PS k dnešnímu datu vlastní Holding 38,5%
12. května 2009 v 20:04
Jan Kočvara
Vážení,
SVJ – společenství vlastníků jednotek s názvem „Společenství pro dům č.p. 2894, ulice Jírova“ bylo založeno na ustavující schůzi vlastníků 28.4.2009. Holding jako většinový vlastník (v té době vlastnil cca 63%, nyní cca 47%) byl svolavatelem této schůze. Nedodržel ustanovení čl. VII, body 7 a 8 stanov, nedoručil pozvánku na schůzi a nevyvěsil ji v domě nejméně 15 dní přede dnem konání shromáždění. Pozvánku dostali a právo hlasovat měli pouze ti, kteří v té době byli zapsáni v katastru jako vlastníci. Byly odhlasovány stanovy prakticky shodné se vzorovými stanovami (
http://spolecenstvi.okinfo.cz/legislativa/371-2004 -sb-vzorove-stanovy-spolecenstvi-vlastniku-jednote k), ale Holding tam prosadil, proti naší vůli, některé kontroverzní články navíc. Tuto verzi, stejně jako zápis ze schůze, zatím nemám k dispozici. Na schůzi jsem byl zvolen "Pověřeným vlastníkem", viz čl. IX stanov, protože nebyl zájem o členství ve výboru (nejméně tři členové), respektive zájemci byli, ale nebyli ještě vlastníci, tudíž nemohli být voleni, ani nemohli hlasovat. Rád bych tedy co nejdříve sezval další schůzi vlastníků, abychom zvolili výbor, na který přejdou odpovídající kompetence. V pátek mám jednání s notářem, který se účastnil ustavující schůze. O jednání Vás budu informovat.
Protože ne všichni mají přístup na Internet, hledám řešení jak informovat ostatní. Navrhoval bych v každém vchodě umístit nástěnku (pan Klíma z Bekantu slíbil, že zajistí), aby zejména ti, kteří nemají možnost komunikovat elektronicky, byli vždy neprodleně informováni.
12. května 2009 v 12:24
Ivana Šebestová
Také by mě zajímaly všechny tyto informace a ráda bych se aktivně zapojila do činnosti výboru.
12. května 2009 v 11:19
Luděk Šoukal
Že bych něco zaspal? Vůbec jsem nevěděl, že proběhla první schůze a vzniklo společenství. Rád bych se podíval na schválené stanovy, pokud jsou v el. formě můžete mi je prosím poslat E-mailem na adresu:
ludek.soukal@atlas.cz? Kolik členů má mít výbor a kolik jich ještě chybí?
11. května 2009 v 17:10
Luděk Černý
Společenství už vzniklo (bylo založeno během první schůze), kde byly mimo jiné schváleny stanovy. Pan Kočvara je dočasný správce (nebyl nalezen dostatečný počet zájemců do výboru).
11. května 2009 v 12:05
Luděk Šoukal
Vážení sousedé,
v půli dubna proběhla na E-mailu diskuse ohledně vzniku společenství vlastníků bytových jednotek, po té tahle záležitost utichla. Máte nějaké informace ohledně společenství vlastníků, které by mělo vzniknout?
11. dubna 2009 v 13:44
Luděk Černý
Děkuji panu Klímovi, že se alespoň některé věci hýbou kupředu.
A pokud by někomu vadilo, stejně jako mě, že má platit za uklizení a odvoz odpadu z průchodu a ze sklepa bloku D, nezbývá než poděkovat některým sousedům za jejich lenost udělat pár kroků k popelnicím.

9. dubna 2009 v 16:14
Zdeněk Klíma-BEKANT
Jen několik informací:
1. V kontaktech na Holding, jsem uveden jako jeden z kontaktů na vedení Holdingu, jen na vysvětlenou, nejsem zaměstnancem ani zástupcem Holdingu
2. Původně bylo Holdingem řečeno, že "smetiště" kolem domu a v domě vyklidí a to na náklady své nebo PMI, poté nám bylo sděleno, že tomu tak nebude. Je pravdou, že PMI si část prokazatelně svého nepořádku odklidil. Je také prokazatelné, že další a to velmi převážná část odpadů byla od lidí z domu (obaly od nábytku, spotřebičů). Takže Holding nakonec odmítl toto odklidit. Jelikož se z domu a jeho okolí stávalo stále větší smetiště, které by nakonec neodklidil nikdo a věc již byla i v řešení MPolicie a úřadu, dále hrozilo nebezpečí požáru, stahování se bezdomovců, hmyzu a potkanů, dali jsme firmě, která původně dala Holdingu nabídku na vyklizení pokyn k vyčistění prostorů. Z odpadů je pořízena kvalitní a průkazná fotodokumentace. Přesný náklad není prozatím znám. Náklad má jít k tíži budoucích vlastníků, věc prý případně na shromáždění vlastníků vysvětlí Ing. Banszel.
3. Klíče od vyměněných zámků společných prostor v 1NP vchodů byly rozdány (mimo výlevky, zde máme klíče my a uklízečka).
4. Klíče od schránek byly rozdány, komu klíče ještě chybí, přihlaste se.
5. Budou poptány dvě nebo tři firmy ohledně předložení nabídky na instalaci RTN na topení v bytech a nebytových prostorech.
6. Naším včasným zásahem nedošlo k zastavení studené pitné vody do domu. Vztah meti vodárnou, Holdingem a PMI není stále dořešen (již několik měsíců). Opětovně jsme zástupce obou firem poučili jaké mají provést kroky, aby i zde byl konečně nastaven správný smluvní vztah a odběr.
7. Ve věci revizí: průběžně se na nás obracejí někteří budoucí vlastníci a žádají po nás revizní zprávy (jsou na nás odkazováni z Holdingu nebo ER). Věc tedy uvádíme na pravou míru: revizní zprávy elektro od bytů jsme nikdy neobdrželi, k přihlášení elektromoměrů pro společné prostrory a výtahy jsme měli pro e.on kopie revizních zpráv, veškeré originály revizí dosud také k dispozici nemáme (elektro, požární ochrana, vzduchotechnika atd.). Tyto také žádáme po Holdingu. K dispozici máme solidní dokumentaci k výtahům.
20. března 2009 v 09:59
Ivana Šebestová
Upřesňuji odvoz odpadu - není myšleno odstranění skládek v okolí domu, ale zajištění pravidelného odvozu odpadů pro byty a nebyty.
20. března 2009 v 09:29
Ivana Šebestová
Děkuji Bekantu za vyjádření a řešení situace.
Kromě odvozu odpadu je to ale napravování nedostatků v činnosti Holdingu a vad na stavbě. Přivítala bych (a doufám, i ostatní budoucí kupující), ujištění, že náklady na všechny tyto činnosti půjdou na účet Holdingu. Děkuji.
19. března 2009 v 09:52
BEKANT
Za Sdružení BEKANT Vám chci podat krátké vysvětlení k několika záležitostem:
1. Sdružení BEKANT bylo založeno 1.1.2008. Předmětem činnosti je správa a údržba nemovitostí. Sdružení nebylo založeno za účelem dočasné správy polyfunkčního domu Jírova. Tedy funguje a bude fungovat dále a po převedení bytů a nebytů do vlastnictví osob nebo firem nezanikne.
2. Společností CZSH jsme byli osloveni k předložení nabídky na správu domu, toto jsme předložili, absolvolali výběrové řízení na správce a byli vybráni.
3. Je pravdou, že jsme se nějakou dobu zorientovávali v poměrech mezi investorem, dodavatelem stavby a subdodavateli obou těchto společností. Dále v samotné stavbě, projektové dokumentaci, kolaudaci a dalších technických i organizačních věcech. Myslím, že dále nemusím věci vysvětlovat, když Vy děj "na stavbě" sledujete již od počátku.
4. Dle pokynu současného vlastníka, tedy CZSH, si vady v bytech a nebytových prostorech řeší lidé přímo s CZSH (nebo PMI), vady na společných prostorech řeší CZSH s PMI a za naší účasti nebo i z našich podnětů.
5. Všichni známe stav objektu a v současné se na společných prostorech řeší
- zatékání a zamokání do garážových stání (odkopání částí nádvoří, prověření izolací, prověření energetického kanálu, doizolování dilatačních spár ve garáži, nezávislé odborné posudky od PMI a CZSH), tedy aby se našly skutečné příčiny zatékání, důvod proč k tomuto dochází (viník), návrh opravy, financování opravy
- CZSH má od nás nacenění k likvidaci několika skládek kolem domu a v domě
- na žádost CZSH jsme ke zpracování zadali návrh způsobu provedení a nacenění zasklení pavlačí v sekci D, toto by mělo být k dispozici do 20.3., se zvoleným způsobem zajištění pavlačí (bude se zasklívat nebo ne) zvolí CZSH způsob výměny dveří do bytů a společných prostor
- na žádost CZSH jsme zajistili montáž poštovních schránek (další klíče se budou vydávat dnes v 15hod.)
- ve výrobě jsou tabulky s číslem popisným a orientačním a poté dojde k instalaci na dům
- v návaznosti na zatopené garážové stání byl společností Elektro Mosev v sekci D odstaven výtah, u brněnské společnosti Stroer máme objednáno vyčistění šachty, maximální odčerpání vody z prostoru a prozatímní znezpřístupnění další vody do šachty, tato akce prozatím vázne na společnosti Elektro Mosev (zpřístupnění výtahu).
- ve společných prostorech sekcí A,B,D byli od sušáren a koláren vyměněny zámky a každý byt od nás obdrží (dnes osobně, do předaných schránek nebo dále dle dohody) vždy jeden klíč od každého prostoru. Zámky byly vyměněny jelikož nebyly klíče.
- potřebujeli někdo klíče od jiných prostor, prosím, kontaktujte nás. Je pravdou, že v klíčích, které jsme převzali od PMI byl značný chaos (spousta klíčů nepasovala k daným zámkům , spousta klíčů nebyla vůbec),
- pro dům byly u MMB (SAKO) zajištěny kontejnery na odpad se svozem 2x týdně
- pro nebytové prostory bude mezi námi a společností SAKO uzavřena smlouva na odvoz odpadu (prozatím 1x1100l kontejner se svozem 1x týdně, tato služba bude nebytovým prostorům přefakturovávána, celkový náklad bude 15000 Kč + DPH za rok))
- naše poštovní schránka je vedle vchodu do sekce C
18. února 2009 v 20:50
Ondrej Novak
čislo popisné - 2894
čísla orientační:
- vstup A - 4
- vstup B - 6
- vstup C - 8
- vstup D - 10
18. února 2009 v 09:58
Petr Kliment
Ahoj Leni. Čísla už nám rozesílali, jak to vyhrabu v emailu tak ti to sem hodím.
16. února 2009 v 09:55
Lenka Čuhová
Ja by som mala malu impertinentnu otazku - vedia sa uz vobec popisne cisla vchodov? Ja riesim problem, ze ako slovenka sa musim zahlasit na cudzineckej policii a zahlasit zmenu adresy prechodneho bydliska a tu novu adresu este neviem, nehovoriac, ze sukromnu postu si davam posielat do prace...
15. února 2009 v 22:17
Petr Kliment
...zítra dopoledne budu kontaktovat pana Klímu a pokusím se ho domluvit na večerní setkání. Určitě bude mít na co odpovídat....